¡¡Hola a todos, estoy en España!!

22 juni 2021 - Playa Arenal de Morís, Spanje

Hoi =)

Een kleine update, want ik ben nu in Spanje, om precies te zijn aan de Playa Arenal de Moris, een heel mooi en kalm strand in de natuur. Als je er op googled krijg je prachtige zon-overgoten plaatjes, maar in realiteit is het er zo bewolkt dat je de horizon niet eens kan zien, als je uberhaupt al naar buiten gaat want het regent pijpenstelen xD Achja, na regen komt zonneschijn, en door de regen is het in dit gebied ook zo mooi groen (daarom heet deze regio ook wel de Costa Verde). Vanaf donderdag trekken de buien gelukkig weg.

weer

The sound of  silence

Gisterenavond zou er in heel Frankrijk een muziekfestival zijn, maar vanwege corona ging dat niet door, in elk geval niet in Biarritz. Normaal ga ik 's avonds ergens skaten maar door de regen ging ik maar een beetje doelloos door de stad te dwalen. Ik kwam langs de bioscoop en precies op dat moment begon een film die me ook wel leuk leek (The Sound of Metal), impulsief een kaartje voor 7€ gekocht, en in een bijna lege zaal zonder verwachtingen de film gekeken. Gelukkig was het Engels gesproken. Het ging over een drummer die doof werd, en z'n leven opnieuw uit moest vinden. Was een hele goede film. Over het accepteren van verandering, herstellen van verslaving en het leren waarderen van stilte. Wat erg moeilijk kan zijn als je veel van muziek houdt, al helemaal als je muzikant bent...

Toen ik de bioscoop uitstapte was ik me heel bewust van alle geluiden om me heen. Bizar hoeveel geluiden we 'uitzetten', maar als je er op gaat letten hoor je zó veel. Er was dus geen muziek te horen in de straten van Biarritz, maar opeens wel heel veel andere geluiden. Wel blij dat ik me daar niet altijd even bewust van ben... Zou erg onrustig zijn.

20210621_204514

Duiken in de zee

Vanochtend ben ik de dag begonnen met een frisse duik in de zee, 10 meter vanaf mijn bed. Het was best koud, maar met een positieve mindset, ademhalings en opwarmingsoefeningen was dat best lang vol te houden 😃 Heb het een kwartier uitgehouden, en had nog wel langer kunnen blijven maar had erg veel zin in koffie en ontbijt. Samen met Steffie ontbeten bij een bakkerij op 10 minuutjes rijden. Stefanie is een Oostenrijkse die op dezelfde plek had overnacht in haar omgebouwde bus, en ook op roadtrip is naar Asturias. We besloten samen verder te reizen en hebben 350 kilometer afgelegd, met tussendoor koffie-, decathlon-, en lidl stops. Met alle regen was het een perfecte dag om zoveel kilometers te maken, en na 5 dagen in Biarritz vond ik het wel weer eens tijd om door te reizen. Het was heel relaxed om een dag zonder navigatie te rijden en lui iemand anders te volgen ;-)

20210622_152050 20210621_20482920210621_151808

Poepscheppen

Morgen ga ik de hele dag werken in de bus. In m'n pauze hoop ik dinosauriersporen te vinden, die schijnen hier vlakbij te zien zijn. 's Avonds ben ik technische host bij de eindejaarslezing van het Dier-Mens centrum, en overmorgen geregeld dat ik een dagje mag poep scheppen in een verblijf voor gepensioneerde ezels hier in de buurt, leuk, denk ik. Ik ga nu genieten van de rest van mijn bier en luisterboek. Leuk dat je weer tot hier hebt gelezen en nog een fijne avond 😊

X, rover wanderer nomad vagabond call me what you wiill

Mooi mooi Barst van het leven hierCosta Verde, Dinasaur Coast

1. André:
    Hola jul,
    Qué historia tan divertida de leer. Y qué agradable pasar un rato con Steffie. ¡Saludos a Papá Noel!
  2. Corina Lamers:
    Hoi Julia,

Jammer dat we elkaar niet meer gesproken voordat je wegging. Dan had ik persoonlijk een hele fijne tijd toe kunnen wensen. Gelukkig kan het via deze weg ook😉. Door jouw foto's kunnen we zijn we ook een beetje op reis. Op een mooie ervaring. Liefs Corina
  3. A.de.Zwaan.:
    Hallo Juul,
    ik waag nog een poging, gisteren ging het niet goed,wat een be
    levenissen zeg,ik heb in mn lange leven niet meegemaakt wat jij
    nu allemaal beleefd. Geniet er maar van, maar pas heel goed op
    jezelf! Dikke knuffel van Oma de Zwaan
  4. Oma:
    23 juni 2021
    En hier komt je andere oma even voordat we in je tante's bed kruipen!
    Wat genieten wij van jouw belevenissen! En ook van de foto's. Morgen poep scheppen, hoe vind je zo'n klus? Ondertussen kan ik het niet laten je te vragen heel goed op jezelf te passen.... Dat mag wanneer je jouw oma bent. Heb je inmiddels voldoende digitale benzine om je rustig op de digitale snelweg te begeven? Ontvang van ons beiden een dikke knuf.
  5. Ernst:
    24 juni 2021
    Hey nicht! Wat gaaf weer allemaal! Wil je uberhaupt nog wel ooit ergens wonen zonder wielen?
  6. Marian:
    26 juni 2021
    Wat een heerlijke foto’s en verhalen Julia, gisteren een dagje bijgekletst met je mams in Breda. Je foto’s zijn prachtig. En je belevenissen navenant. Geniet! Hoop dat mijn dochter (s) dit soort avonturen ook gaan beleven! Liefs 💋 van Marian