Zonsondergang aan de kust

9 juni 2021 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Hoi alweer :-)

De zon is zojuist onder gegaan (22:05). Ik kan vanuit m'n busje de zee de kust horen kussen, heerlijk geluid om bij in slaap te vallen (^_^). Het lijkt me heel mooi om de zonsopkomst ook te bekijken (5:41 uur), maar morgen heb ik vrij dus denk dat ik lekker uit ga slapen.

Hmmmm thee

Vandaag ben ik na mijn werk doorgereden naar de eerstvolgende Decathlon, in Boulogne-Sur-Mer. Dat was echt een uitje want die winkel was XXXXXL! Twee super basic uitklap krukjes, een werkende gasbrander, voorraadje gasflessen, zonnebrand en gevulde jerrycan rijker. Toen heb ik op de parkeerplaats enorm genoten van bananenpannenkoekjes met chocopasta en poedersuiker :3 en ben ik op zoek gegaan naar een gratis parkeerplek dichtbij het skatepark, waar ik óók kon overnachten. Dat ging niet zo makkelijk.... Elke plek had wel wat. Als er één les is die ik wil delen, is het wel deze: het kost wat moeite, maar het loont echt om langs verschillende nacht-parkeerplekken te rijden voordat je ergens neerstrijkt! Die kleine tijds-investering kan veel ongemak op een later moment voorkomen.. Vandaag was het bij mij 3 maal scheepsrecht.

Op de parkeerplaats van Decathlon... Kon niet wachten om de nieuwe gasbrander te testen

De eerste plek had uitzicht over de zee, watervoorzieningen, elektriciteit, bewaking en was vlakbij een klein skateparkje, maar parkeren alleen al kostte 5 euro (ik weet het, das bijna niks, maar ik vind het een leuke uitdaging om zoveel mogelijk gratis te parkeren). Betalen voelt als te snel opgeven, en dan heb ik ook meer verwachtingen van een plek dan 'als het toch gratis is'. ;P Dus toen ben ik naar een andere plek in het centrum gereden: aan de boulevard, vlakbij het kasteel en het grotere skatepark, maar er liepen wat ongure types rond, was lawaaiierig, groot en vervallen en het stonk enorm naar vis en vogelpoep (Boulonge is immers de grootste vissershaven van Frankrijk). Misschien stel ik me aan maar ik zag er gewoon echt tegenop om daar te slapen. Ik had het erg warm dus heb de auto daar wel even geparkeerd om te gaan skaten. Het skateparkje was heel leuk! En het lange fietspad langs de boulevard was ook mooi om te skaten. Na een verkoelende aardbeienmilkshake bij de Mc ben ik weer naar de auto gegaan, en toen doorgereden naar deze suuuupermooie eindbestemming voor de nacht!

MooiiiSkatepark BoulongeBrandstof

Buiten het drukke, door meeuwen overgenomen centrum, en het enige geluid wat ik hoor is de zee. Zo blij dat ik die moeite ff heb genomen. Hier heb ik broccoli & zoete aardappel gekookt en zonsondergang gekeken. Ik ga lekker slapen, jij ook een fijne nachtrust (of een goede morgen)!!

X

Vieze ruitjes

1. Ernst:
    10 juni 2021
    Ha nicht! Echt superleuk dat je dit zo een bijhoudt! Heel tof dat je dit gewoon aan het dóen bent. Enne, je hoeft nu dus geen koude havermout en rauwe groente meer te eten? Dat klonk wel een beetje matig in die blog van gisteren. De bananenpannenkoekjes van vandaag zagen er wel weer top uit! Geniet ervan!!!!
  2. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    Haha nee gelukkig hoef ik nu niet meer elke avond op een wortel te knagen, maar alsnog merk ik wel dat ik te lui ben om te koken. Het is gewoon echt wel meer gedoe. Gelukkig heeft oma me wat instant pasta's meegegeven, dan hoef je echt alleen maar kokend water toe te voegen aan een beker en dan heb je echt lekker vullend eten, en geen afwas...
    😁
  3. Oma:
    10 juni 2021
    Ha die Juul! Vanaf een bankje langs een prachtig klompenpad even een sprongetje naar Frankrijk. Hoor en zie daar ook vogels? Ik kan het niet genoeg zeggen hoe leuk het is om jouw blogs te volgen!9 Knuffel van ons twee.
  4. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    Op deze plek waren er helaas alleen maar heeeel veel meeuwen en duiven... De dag er na was ik in het bos, roofvogels gezien en heel veel verschillende andere vogels gehoord. 🤩 Knuffel terug!
  5. Affie:
    10 juni 2021
    Heerlijk uitzicht over de zee vanuit je busje 😍! Perfecte spot voor een frisse ochtendduik ook ;)
  6. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    Jaaaa was fantastische spot!! Ik had alleen niet de ballen om er 's ochtends in te duiken haha
  7. Tessa:
    12 juni 2021
    Hee Juul!

Wat leuk om dit allemaal te lezen en om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Echt een heel mooi uitzicht, ziet er prachtig uit op de foto's!! 😍 Ben je inderdaad al voor de ochtendduik gegaan?

Geniet ervan!!
  8. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    HEEE TESS, wat tof dat je ook meeleest. Ja het uitzicht over de zee was heel mooi hier :-) maar ik hield het toch maar bij ernaar kijken, en niet zwemmen :p 's ochtends was het niet meer zo zonnig, en toch nog best fris...