Eerste avondje alleen overnachten, ergens aan de Franse kust

8 juni 2021 - Wissant, Frankrijk

Hoi iedereen die meeleest, leuk dat je de moeite neemt om op de hoogte te zijn van mijn reis :-) ik hoop dat de reisverhalen leuk zijn om te lezen, en niet te lang. Je kan onderaan een reactie achterlaten als je wilt, maar dat hoeft niet. Bellen mag ook altijd.

Ik ben inmiddels 5 dagen onderweg met Indigo, m'n Opel Combo busje, waarvan 4 dagen in België en nu de eerste in Frankrijk. Ik ben van plan om op m'n gemakje naar Spanje te reizen langs de kust in Normandië en Bretagne. De komende dagen wordt het namelijk echt strandweer - zonnig en steady 25 graden. Is het in NL ook zulk lekker weer? En hebben mensen nog tips voor stranden of plaatsen waar ik sowieso even een stop moet maken? :)

In Frankrijk ga ik rondzwerven van plek naar plek, en in Spanje (over 1 à 2 weken) hoop ik wat langer op 1 plek te verblijven en daar (vrijwilligers)werk te doen in ruil voor kost- en inwoning. Ik zoek een eco/kunst gemeenschap in de Pyreneeën, of de Franse Alpen, liefst met dieren. Komende week hoop ik een plekje te vinden via Workaway.

Werken in een bus
Iedere maandag, woensdag en vrijdag ben ik aan het werk op mijn laptop in de bus. Dit klinkt onpraktisch, maar is het niet. Ik kan goed zittend én staand werken achter mijn laptop, er is een goede stroomvoorziening (thanks pap!) en ik heb genoeg mobiele data. De eerste werkdag afgelopen maandag ging heel goed, en morgen weer.

Om een paar extra voordelen van werken in een bus te noemen:
1) een busje is een soort tiny house, daardoor is alles binnen handbereik: eten, drinken, frisse lucht...
2) je kunt heel makkelijk even een powernap doen in je bed in de pauze;
3) als je het uitzicht zat bent, of als er geluidsoverlast is, rij je gewoon even naar een andere plek;
4) koffie zetten kost veel tijd, helpt tegen mijn koffie verslaving.

Werken met een kat op schoot in ZonnebekeKattenkantoor in ZonnebekeDieren in de bus = awesome

Huishouden in een bus
Ik heb nog geen wasje gedraaid, maar dat wordt echt tijd. Na een weekend mountainboarden met vochtig weer is alles modderig en lichtelijk bezweet. Ik moet nog een waslijn maken en wasmiddel kopen. Als dat is gedaan, is het een kwestie van op het warmste moment van de dag even alles in de afwastijl wassen en ophangen. Koken lukt ook nog niet zo goed omdat de gasbrander alleen werkt als ik iets tussen de gasfles en de brander klem, en dat is nogal gedoe. Daarom heb ik voornamelijk rauwe groenten en koude havermout gegeten... Opzich prima, maar hoop wel een betere oplossing te vinden want elke dag een koffie halen is wel duur. Ik maak elke dag alles schoon met stoffer en blik en desinfecitedoekjes, en de boodschappen doe ik in plaats van elke week nu bijna elke dag omdat ik geen koeling heb. Afwassen gaat hetzelfde als thuis, gelukkig ben ik het gewend om geen afwasmachine te hebben.

De zon is inmiddels al onder, 23.00 uur, dus ik ga zo maar eens slapen. En de blog is al wel lang genoeg. ;-) ik sta op een mooi park4night plekje in de natuur, met een jong Duits koppel dat ook in een busje slaapt. Nu al zin in een ochtendwandeling morgen op deze nieuwe plek.

Zonsondergang kijken op privé strandje op 100 m van mijn gratis parkeerplek in Wissant

Onderaan staan nog wat foto's voor een impressie van de bus en de plekken waar ik ben geweest. Dank aan Marissa Mauro en Michiel voor de superleuke eerste paar dagen in Zuid-België, en aan Kristel, Maarten en Sep voor de gezellige overnachtingen in de lotustent in hun achtertuin. Nogmaals heel leuk dat je tot hier hebt gelezen, en tot de volgende.

Slaaplekker! Liefs Juul

Dromen vangen in WissantBussen in de bus in Wanyi ParkChillen bij EscallesAvond = chillen, bloggen en muziek luisterenWakker worden in ZonnebekeOpaalkust, strand bij EscallesMooie bloemen in EscallesSchattige huisjes in Wissant

1. Oma:
    Lieve Juultje,
    Als " Aan early bird", ben ik misschien wel de eerste die reageert op je blog. Kind wat een geweldig avontuur! Leuk om zo met jou mee te reizen.
    Geniet! We kijken uit naar het volgende verhaal!
  2. André:
    Lekker joh!
    Wat een mooie plaatjes. Klinkt als genieten. Leuk om zo een beetje mee te avonturieren.
    Tot de volgende x!
  3. Marissa:
    Juuuuuuul
    Vet leuuuuk! Haha je hebt een rijdend kantoor. Tof dat dat goed gaat. En qua wifi fixen? Hoe gaat dat? Ben benieuwd wat he tijdens je vrije dagen gaat doen. Mocht jenog in bordeaux komen dan weet ik nog wel een adresje :). Misschien staat ze open voor ontvangst ^_^. Het was inderdaad een te gek weekend in België! Ik was toen ook wel onder de indruk ca de praktische snufjes die je bedacht had in je bus. Veel plezier avonturierrrr
  4. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    Mariss!!!Big bliss!!!Sissfromanothermis(ter)!
    Ja een rijdend kantoor, goede omschrijving. Maar het is nu wel te warm hoor om overdag als kantoor te gebruiken, dus ik werk sinds vandaag in caféetjes, ook vanwege de gratis wifi daar... Bordeaux ben ik inmiddels al voorbij, maar goed om te weten voor een andere keer. succes met je thesissss
  5. Annemarie:
    9 juni 2021
    Juul!! Wat een feestje op wielen! Ziet er geweldig uit.
    Iedereen wil dit, diverse mensen overwegen het, en maar een enkeling doet t ook echt. Jij dus!
    Geniet ervan, ik volg je met belangstelling 😎
    (Heb je een poes mee? Of komen die gewoon buurten?)
  6. Julia Noorlander:
    18 juni 2021
    Ha! Leuk dat je meeleest!! De poezen leken even niet meer weg te willen uit de bus, maar moest ze van hun baasje helaas toch echt achterlaten toen ik doorging... ;-) hoe gaat het met de kuikentjes? Komen ze de prille eerste weken gezond door? Als ik terugkom wil ik ze wel even knuffelen, ook al zijn ze dan waarschijnlijk alweer heel groot.